Nokia Lumia 520

Přidej hodnocení

25784Mobilní telefon Nokia Lumia 520 od finského výrobce je jedním z dvanácti smartphonů tohoto typu prodávaných v ČR. Na trh byla první Lumia uvedena v roce 2011; počáteční modely ještě využívají „zastaralého“ operačního systému Windows 7.5, který vzápětí nahradily Windows 8 instalovaný i do následujících generací Lumií 920 a 820. Windows 7.5 se tedy týkají i Lumia 520, o které bude řeč. Důvod, proč společnost Nokia instaluje do svých produktů operační systém Windows Phone je jednoduchý: technologický gigant Microsoft totiž pře několika lety koupil telefonní divizi společnosti Nokia (všimněte si, že Word toto slovo zná).

Zřejmě za účelem vytáhnout jí z červených čísel, protože, jak bylo veřejně známo, výrobce poněkud zaspal dobu a zatímco v devadesátých letech ovládali trh se tehdy špičkovými telefony, do dnešní doby je stačili předběhnout perspektivní nováčci především z východní Asie. Ti nicméně v drtivé většině případů instalují do svých mobilů operační systém Android a zde se oklikou dostáváme tam, kde jsme začali. Je to totiž důvod, proč Windows Phone zůstává spíše v pozadí a vývojáři aplikací na něj poněkud zapomínají. To se logicky týká i Nokie Lumie. Málokdy je nějaká nová aplikace k dispozici okamžitě pro všechny tři hlavní operační systémy (Android, iOS a právě Windows Phone), často si na aplikaci pro posledně jmenovaný systém musíme pár týdnů počkat (a někdy na ni můžeme rovnou zapomenout).

Mám-li být upřímný, právě kvůli omezené nabídce aplikací a nedostatečné podpoře Windows Phone třeba i ze strany online periodik bych si telefon Nokia Lumia 520 podruhé nevybral. Jediná výhoda, která z toho vyplývá, je, že si můžete stahovat do mobilu soubory z počítače s operačním systémem Windows (tedy téměř z každého) úplně bez problémů. Ale Nokia Lumia má nepochybně i řadu předností. Na první pohled zaujme například velmi povedeným designem. Pokud můžeme v oblasti telefon mluvit o nějakých módních trendech, pak designéři Lumií správně vsadili na hranatý tvar telefonu, který působí velmi futuristicky a moderně.

Nové telefony mají stále častěji tvar obdélníku, tedy žádné zaoblené hrany, jako to bylo in před pár lety. Navíc existuje řada barevných variant tohoto telefonu, ale to není žádná výjimka a kromě toho si pochopitelně můžete vyměnit kryt podle svého vkusu. Na pravé straně telefonu jsou tři tlačítka: jedno slouží jako „aktivátor“ poté, co obrazovka zhasne, jedno zapíná fotoaparát a jedno umožňuje nastavit úroveň hlasitosti. Takové uspořádání je docela praktické, až na jednu poměrně zásadní chybu: protože u tohoto telefonu nelze zamknout klávesy jiným způsobem než pouze zhasnout obrazovku, pokud máte telefon například v kapse, velmi často se nedopatřením stiskne tlačítko pro aktivaci obrazovky.

Základní nastavení telefonu sice není špatné, ale osobně mi chybí větší prostor pro vlastní úpravy například fotografie na pozadí atd. Nokia Lumia působí možná příliš „stroze“. Jinak je ale Nokia Lumia docela slušně vybavená, stěžovat si nemohu. Ovládání je jednoduché a rychle si na něj zvyknete. Otázka je, zda to bude stačit o něco náročnějšímu uživateli. Lumia je orientovaná spíše na komunikaci přes různé chaty a sociální sítě, takže „obyčejné“ psaní sms a volání bylo podle mého názoru trochu zanedbané.

Podobné příspěvky