Příliš mnoho myšlenek brání kvalitnímu odpočinku

Tvrdý spánek může rušit mnoho věcí, od nevyhovující teploty, hluku, po nezdravé životní návyky a příliš myšlenek. Přemýšlení o všech možných povinnostech před spaním brání usnutí a kvalitnímu odpočinku. Dá se přebytečných myšlenek vůbec zbavit?

Základními podmínkami pro tvrdý spánek je pohodlná matrace, příjemné prostěradlo Jersey, tma a ticho. Důležité je také vynechat těsně před spaním konzumaci alkoholu, kávy a příjem nikotinu. Ovšem kromě toho je třeba si také tak nějak ‘’vyčistit’’ hlavu od myšlenek na práci a denních povinností.

Roztěkaná mysl brání usnutí

Člověk může ležet na pohodlné matraci, v odhlučněné ložnici, mít povlečené lůžkoviny v povlečení flanel a přesto spánek ne a ne přijít. V takovém případě může spánku bránit roztěkaná mysl, plné myšlenek na celodenní starosti a pracovní úkony. Co s tím?

Zapište si vše na papír

Zkuste si před ulehnutím všechno, co vás čeká druhý den zapsat. Uvidíte, že se vám hlava pročistí a vy nebudete mít ten pocit, že na něco zapomenete.

Zvuková terapie

Pusťte si relaxační hudbu nebo poslouchejte zvyky svého okolí. přenesení pozornosti na něco jiného vám pomůže ‘’vypnout’’ myšlení a snáze usnout.

Zklidnění dechu

Namísto řešení pracovních povinností, se po ulehnutí věnujte sobě a svému dechu. Pravidelně dýchejte a na tuto činnost se plně soustřeďte. Meditace vám poslouží k uvolnění celkového napětí.

Svalová terapie

Nebaví-li vás zvuková nebo dechová cvičení, zkuste to fyzické. Zkuste zatínat a uvolňovat svaly na jednotlivých částech vašeho těla.

Věnujte těmto technikám pár minut po každém ulehnutí a předejdete tak roztěkanosti vaší mysli. Nával myšlenek už nebude brzdit vaše usínání.

Tip! Vaše soustředění by nemělo nic rušit, pořiďte si tedy pohodlné povlečení krepové.

Vložit komentář

Můžete použít tyto HTML tagy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>